Od 1. 10. 2017 nabývá účinnosti novela zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), která stanovuje, že dodavatel, tj. zaměstnavatel více než 50 % osob se zdravotním postižením, může dodat tzv. náhradní plnění pouze v případě, že nejpozději do 30 kalendářních dnů od jeho zaplacení vloží údaje uvedené níže do elektronické evidence vedené Ministerstvem práce a sociálních věcí (dále jen „MPSV“).
Dodavatel bude do evidence zadávat následující údaje:
- průměrný roční přepočtený počet zaměstnanců, kteří jsou osobami se zdravotním postižením za předchozí kalendářní rok pro účely výpočtu limitu stanoveného podle § 81 odst. 3 zákona o zaměstnanosti,
- průměrné čtvrtletní přepočtené počty zaměstnanců v daném kalendářním roce pro účely zjištění splnění podmínky zaměstnávání 50 % osob se zdravotním postižením,
- identifikační údaje dodavatele a odběratele,
- cenu dodaných výrobků, služeb či realizovaných zakázek bez DPH (jedná se o částku započitatelnou do náhradního plnění; může být i nižší než hodnota na faktuře pokud se dodavatel s odběratelem dohodli např. na započítání nižší částky)
- datum dodání výrobků, služeb nebo realizace zakázek,
- číslo dokladu, jímž byla vyúčtována dodávka výrobků, služeb nebo zakázek,
- datum zaplacení odebraných výrobků, služeb nebo realizovaných zakázek.
Bližší informace o nové právní úpravě a o důvodech jejího zavedení naleznete na http://portal.mpsv.cz/sz/zamest/zamestnaniosob/novela2017.pdf
Informace o Plnění povinného podílu zaměstnávání osob se zdravotním postižením a s vysvětlujícími příklady výpočtu průměrného ročního přepočteného stavu pro účely stanovení limitu naleznete na:https://portal.mpsv.cz/web/zamestnavani-ozp/seznam-dodavatelu-np/27676650-Dankr s.r.o.